БаскетФорум.Ru

ОТВЕТИТЬ НОВАЯ ТЕМА СОЗДАТЬ ОПРОС

till gymmet leda dig att

Европейский баскетбол

Labi1995
Отправлено: 10-08-18, 6:34

F?r n?gra veckor sedan skrev jag ett inl?gg p? en ny studie publicerad i British Nike Air Max 270 Męskie Journal of Sports Medicine d?r jag f?rutsp?dde att mediarubriker / artiklar skulle f? tolkningen av resultaten felaktiga. Jo, ig?r publicerade Reuters en artikel om studien med titeln "Byt till minimalistiska l?parskor bundna till skador, sm?rta." Och de tv? f?rsta raderna i artikeln ?r: "F?respr?kare av trendiga" minimalistiska "l?parskor lovar Nike Air Max 95 Femme en mer naturlig upplevelse, men l?pare i en ny studie rapporterade h?gre skador och sm?rta med de mindre www.neonray.co.uk strukturerade skorna. Tre m?nader efter ?verg?ngen fr?n traditionella l?parskor till den minimalistiska sorten hade studiedeltagarna tv? till tre g?nger s? m?nga skador j?mf?rt med l?pare som fastnade med traditionella skor. "
Jag h?ller inte med denna rubrik och tolkning. Vad visade studien verkligen? Tja, skadem?ngderna var faktiskt h?gre i den partiella minimalistiska Nike Free 3.0, Nike Roshe Run Femme och l?pare i Vibram Fivefingers rapporterade st?rre kalv / sm?rta, men det mest intressanta resultatet f?r mig och den som tycks forts?tta att f?rbises i rapporter om denna studie, ?r att det inte fann n?gon signifikant skillnad i skaderisk mellan l?pare som stannade i en mer traditionell l?psko och de som ?vergick till ultraminimala Vibram Nike Air Max 95 Homme Fivefingers. Bara de som flyttar in i Nike Free upplever h?gre skadem?ngder. (f?r mer om detaljerna i den h?r Adidas Superstar Mens studien, se mitt inl?gg p? det eller det h?r inl?gget av Blaise Dubois d?r vi diskuterar resultaten med huvudstudief?rfattaren i kommentarerna).
F?r att vara ganska ?rlig, f?rv?nade dessa resultat mig. Mycket.Jag skulle ha f?rv?ntat mig att ?verg?ngen fr?n en traditionellt kuddad tr?nare till en mycket minimal, knappt vadderad sko med t?fickor skulle ha resulterat i en mycket h?gre risk f?r Nike Air Max 90 Pánské skada. Jag skrev till och med ett helt inl?gg p? varf?r jag trodde att Vibrams var riskabelt och varf?r jag generellt inte rekommenderar dem. Men resultaten fr?n BJSM-studien st?der inte min egen inst?llning p? skor. L?pare som ?vergick till dem i den h?r studien var inte i f?rh?jd risk f?r skada i n?gon av de analyser som de utf?rde. Nike Air Vapormax Womens Det var inte n?gon ?verraskning i vilken kalv / skinn ?mhet var h?g i Vibrams (jag antar att det var mest all zebyswiedzial.pl kalv ?mhet, men f?rfattarna bryter inte ner det). Kalv ?mhet ?r en typisk upplevelse f?r dem som g?r till minimal sko eftersom kalven f?rmodligen m?ste arbeta h?rdare. Skulle ?mma muskler efter att ha g?tt till gymmet leda dig att s?ga att lyfta vikter ?r en d?lig sak? Min gissning ?r att musklerna p? framsidan av shinsten fungerade mindre, och om l?parena i studien hade lider av fr?mre shin splinter eller fr?mre facksyndrom s? kan deras sm?rtsymptom ha f?rb?ttrats - det handlar om att flytta krafter runt och veta vilka omr?den av din kropp ?r mest ben?gna att skada. Om vetenskapen b?rjar komma ut p? f?rdelarna / nackdelarna med barfota och minimalistiska l?pande vad vi finner ?r att i allm?nhet h?vdar om f?rb?ttrad prestanda eller minskad skada riskeras inte ut. Men p?st?enden om ?kad skada risk i minimala skor ?r inte heller utslitna. Nike Air Max 270 Femme I maj f?rra ?ret skrev jag om en annan studie som inte funnit n?gon skillnad i skadem?ngder mellan traditionellt och minimalistiska soldater. Den var baserad endast p? en abstrakt fr?n en presentation som presenterades vid American Society of Sports Medicine ?rsm?te, men resultaten st?mmer ?verens med resultaten fr?n BJSM-studien. S? det vi har kvar ?r att det inte finns n?got starkt st?d f?r en skillnad i skador mellan knappt d?r minimal skor och mer traditionella skor. M?nniskor kommer att springa bra i b?da, men det kommer att skada skadorna. Vi s?g att det h?r m?nstret spelade ut eftersom skor gick fr?n ganska minimalt till ganska d?mpat p? 1970-talet). Vetenskapen ber?ttar inte f?r oss att det ?r b?ttre ?n det andra. Detta ber om ursprunget: Varf?r?
0 Чел. просматривают этот форум (0 Гостей, 0 Скрытых пользователей)
0 Пользователей:

ОТВЕТИТЬ НОВАЯ ТЕМА СОЗДАТЬ ОПРОС

[ Script Execution time: 0.0404 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP включён ]